Shadows Peak – Chapter One – Recenze

Prozkoumejte zdánlivě opuštěný ostrov v nové hororovce Shadows Peak. Indie hra podobná kultovce Alan Wake je tu. Dokáže poskytnout stejně kvalitní zážitek?

Shadows Peak je hororovka s otevřeným světem, ve které budete prozkoumávat tajuplný ostrov. Hra vás po úvodním loadingu vyplivne na neznámém molu, kde si hlavní hrdina napřed dovypráví svůj úvodní monolog, ve kterém zjistíte, že jste spisovatel, který hledá inspiraci pro svou novou knížkum a proto se rozhodnete odjet na záhadný ostrov. Kde jsem to jenom slyšel… Hmm… Ti z vás co hráli Alana Waka už asi vědí, že vás tahle hra ničím novým nepřekvapí. A aby toho kopírování nebylo málo, jedete na ostrov společně se svou přítelkyní. Je hezké, když vás hra ze začátku oslní svou originálností :-).

Molo
Po stručném úvodu do příběhu vám obrazovka dramaticky zčervená a z oblohy spadne nějaký vrabec – neptejte se mě proč…  A jak vy, tak vaše přítelkyně, z nevysvětlitelných důvodů upadáte do bezvědomí. Po dalším loadingu se objevujete opět na molu a vaše přítelkyně samozřejmě zmizela. Dobrodružství začíná…

hratelnost

A co je vlastně vaším cílem ve hře? Najít Michelle a zjistit, co se sakra děje na tomhle podivném ostrově! K tomu vám poslouží vaši dva nejlepší kamarádi… Slečna baterka a pan mobil, časem se k nim přidá ještě praktický nožík, který vám dobře poslouží. K čemu, ptáte se? No přece k vraždění nevinných lidí jako jste vy! Po čase vám totiž přijde smska od jakéhosi neznámého cápka, ve které vám jednoduše sděluje, že máte zabít tři lidi a potom vám vrátí Michelle. A to je vlastně náplň celé hry.

nepřátelé a ozvučení

Je důležité říct, že hra je v předběžném přístupu a může tedy obsahovat bugy. A věřte mi, že je taky obsahuje! Několikrát jsem se zasekl v textuře a musel jsem načítat poslední save. To ale rozhodně není největší kámen úrazu této hry. Vysloužené první místo na seznamu debilních nápadů si zabrali totiž enemáci. I když jsou vlastně docela užiteční… Můžete s nimi hrát různé hry, třeba na přeskakovanou, na honěnou, nebo dokonce na schovku. Bohužel vás to brzy přestane bavit… asi po deseti vteřinách. Někdo by řekl, že by nepřátelé v hororové hře měli být strašidelní. Ale to oni nejsou ani za mák. Navíc jsou všude, doslova a do písmene VŠUDE.

Bubák

Ani zvuky zrovna neexcelují. Od naprosto příšerných zvuků, co vydává kost, až po kvalitu padajícího kamení, ty totiž spíš připomínají zvuk valícího se pingpongového míčku…

příběh

Ohledně příběhu… Zatímco na počtu nepřátel se zrovna nešetřilo, příběhu už ve hře tolik není. Vlastně není téměř žádný, pokud nepočítáte začátek a konec hry, což také není moc silné kafe. Kdybych si měl tipnout, kdo psal příběh, řekl bych, že ho psal ten samý chlápek, co vymýšlí příběh v pornu. A přitom je v příběhu této hry takový potenciál…

Další věc, která mě na Shadows Peak zrovna nepotěšila, je herní doba. Hru totiž můžete dohrát za pouhopouhých pětadvacet minut. Vždyť dokonce i to péčko je delší! Když si k tomu přičtete nějaké to bloudění, bugy a naprosto šíleně otravné nepřátele, dostanete se asi na 45 minut. To je ale na hru za 8 euro opravdu málo.

Shadows Peak kostel
Ale jedna z věcí, která mě na Shadows Peak opravdu potěšila, je grafika. Na to, že je hra dělaná v Unity enginu a maká na ní v podstatě jeden člověk, je ta grafika prostě nádherná.

a co ten horor?

Kdybych se zamyslel nad hororovou stránkou hry, nejspíš bych toho moc nenašel. Tvůrce hry o ní sice tvrdí, že je hlavně atmosférická, ve skutečnosti ale sází spíš na jumpscary. Sem tam na vás jukne nepěkný ksichtík, který až podezřele připomíná obrázky, které se vyskytují na google pictures. Nebo vás překvapí vrána, která s mohutným křikem vzlétne k obloze metr před vámi. A když už jsem u těch černých ptáků, docela mě překvapily některé nápisy na stěnách v jednom domě. Třeba Černá síla zní docela zajímavě, ne?

celkový dojem

Bohužel musím říct, že na mě Shadows Peak působí nedotaženým dojmem. Když si vezmete jakýkoliv aspekt hry. Ať už příběh, nepřátele, zvuky, level design, gameplay, nebo cokoliv jiného, přijde vám, že autor neměl na hru prostě dostatek času.

Shadows Peak prostředí ostrova

Každopádně, i přes to všechno co jste teď slyšeli, mě Shadows Peak bavilo. Hratelnost je zábavná a prozkoumávání zdánlivě opuštěného ostrova jsem si užil. Ovládání taky nemám co vytknout. Otázkou ale zůstává, stojí tato hra za 8 euro? V tuto chvíli jednoznačně ne. Ale pokud se bude autor o hru starat, opraví bugy a hlavně udělá něco s těmi příšernými nepřáteli, už by se dalo o koupi uvažovat. Hlavně musíte brát na vědomí, že hra, kterou jsem recenzoval, má zatím pouze první epizodu a autor jich plánuje vydat ještě několik. Zdarma pro ty z vás, kteří si hru nyní pořídí.

shrnutí

Hra ode mě proto v tuto chvíli dostává 6 bodů z deseti. Pokud autor skutečně splní co slíbil, můžete si přičíst ještě jeden bodík navíc.

6