Summoner's tale

is a crazy mash-up of Tug-of-war and Collectible card game with unique cartoonish visual style. read more

0.99

Summoner's Tale - Recenze

Author: Koudy
14-Mar-2016

Summoner's Tale je hra od vývojářu z Charged Monkey. Jedná se o novou fantasy hru s prvky tower defense. Vaším úkolem je ubránit vesničany a jejich slepice před trolly, kteří je chtějí na večeři. Kromě klasické kampaně se můžete poprat i s reálnými hráči o to, kdo je ve hře nejlepší! Summoner's Tale bude k dispozici jak pro Android, tak pro iOS.

Úplnou recenzi naleznete ve videu. Článek je shrnutím základních informací.

ÚVOD

Summoner's Tale je fantasy hra s prvky tower defense. Ve hře musíte porazit nejen trolly, kteří ohrožují vaší vesnici. Hra má velmi pěknou a jednoduchou grafiku, přičemž postavy jsou dělané způsobem, který pobaví. To vše je doplněno velmi jednoduchým ovládáním, př, kterém jen klikáte na kartičky a občas se mrknete, jestli nepřítel nespawnul nového moba, nebo použijete kouzlo, kterým zabije nepřátelské potvory v dosahu jeho zásahu.

Prozatím hra nabízí 60 úrovní a další budou i nadále přibývat. Kromě kampaně pak nalezneme i PvP online bitvy, kde se můžete propracovat mezi nejlepší hráče ve hře. Máte možnost sbírat postavy (kterých je tu více jak 100) a ty si vyvolat pomocí krystalů, (kterých je také několik druhů). Postavy můžete samozřejmě vylepšovat. K dispozici jsou level-upy, promoty, skilly a evolve (více ve videu). Dále zde naleznete i vylepšení vašeho hrdiny pomocí skillů.

Hra obsahuje mikrotransakce, za které lze koupit gemy. Ty naštěstí nejsou v tuto chvíli příliš potřeba. Nejedná se o hru stylu Pay To Win a nemusíte se tedy bát, že bude potřeba utrácet drahocenné peníze. Samozřejmě si za peníze ale můžete zrychlit postup hrou, ale nekoupíte si nic, co nebude možné získat postupně ve hře zdarma.

Summoner´s Tale základní menuSummoner´s Tale přehled postav

HRAtelnost

V kampani máte na mapě svého hrdinu a na druhé straně se nachází nepřátelský portál. Vy musíte vyvolávat vlastní armádu potvor, která postupuje doprava a bojuje s nepřáteli. Nepřátele musíte přetlačit a správnou strategií se dostat k nepřátelskému portálu a zničit jej. Pokud se vám to nepodaří, zemřete.

V levém dolním rohu máte energii a monstra k vykouzlení. Pokud máte dostatek energie, můžete vykouzlit další potvory a v případě načerpání maximálního množství energie si můžete kliknutím zvýšit celkové množství k použití (energy pool). Samozřejmě každé vyvolání kouzla nebo monstra něco stojí a také má každé monstrum cooldown ke znovuvyvolání. Nelze jej tedy kouzlit pořád dokola a musíte přemýšlet i o tom, co kdy potřebujete a koho poslat do boje.

V online bitvách je princip stejný jako při kampani, jen s tím rozdílem, že hrajete proti skutečnému hráči. Nikoliv umělé inteligenci. Při bojích hráči většinou nemají stejné monstra, jelikož jejich přiřazování je dost o náhodě a také dle vašich preferencí, koho si budete piplat a zlepšovat. Proto je nutné sledovat protihráčovu aktuální hodnotu "Power". Power ukazuje, jak silné charaktery dohromady protihráč má. Může vám to více předem říct o tom, co můžete od soupeře čekat.

Při hře lze využít různé bonusy. Například na větší poškození, které vaše postavy udělí. Dále tu jsou přátelé, které můžete využít v bitvách a vypůjčit a vykouzlit jejich šampiona do vlastní bitvy. Každý na začátku začíná s jedním umělým přítelem, který není skutečný člověk, ale nabídne vám postavu, která staví zdi a zadržuje nepřátelské moby. Jinak si přátele můžete přidávat podle jejich ID nebo podle návrhů, které vám hra sama nabídne. Vy sami si můžete vybrat svého šampiona, kterého zase můžou využít ostatní hráči, kteří vás mají v přátelích.

Jednou za den máte možnost vyvolání náhodného monstra zdarma, což vám dá jednu náhodnou postavu, většinou s 1 hvězdičkou. Vyvolávat nové postavy pak můžete pomocí soulshardů, kterých je několik druhů. Základní, tedy clouded soulshard, získáte pomocí úkolů, a z truhel po každé výhře. Občas můžete z questů dostat i lepší soulshard než základní, ale ty lepší obdržíte prodáváním postav. Například když prodáte postavu se 2 hvězdami, dostanete soulshardy pro krystal, který vám vyvolá postavu se 3 hvězdami. A takhle pořád dokola až na maximálních 5 hvězd. Jinak na všechny krystaly mimo základního, PvP, a glowing krystalu, potřebujete 200 soulshardů. Pro základní typ clouded to je 50 soulshardů, u PvP je to 5000 medailí, a u glowing crystalu je to 149 gemů. A našetřit je není otázka pár hodin, ale hru musíte opravdu hrát.

Ve hře se kromě jiného nachází také kovář. Ten nabízí inventář a crafting, kde si můžete vyrobit věci potřebné pro povýšení postavy. Popravdě si ale myslím, že kováře v aktuální verzi příliš nevyužijete. Dále narazíte na úkoly, které vám za odměnu dají buďto soulshardy nebo třeba xp flašky pro levelování monster.

Summoner´s Tale truhlaSummoner´s Tale

BOJOVÝ SYSTÉM A SKILLY

Bojový systém je jednoduchý a po určité době celkem nudný. Jediné, co musíte dělat, je spawnovat postavy, které půjdou a budou se snažit zničit nepřátelský portál nebo nepřátelského vyvolávače v případě online bitev. A samozřejmě budou zabíjet nepřátelské bojovníky. Tím to celé končí. Občas sice můžete kliknout na kouzlo, jenž vám pomůže a zabije nepřátele většinou na jednu ránu, ale to je tak vše. Poté jen čekáte a to je trochu otrava. Popravdě by to chtělo více akce, například by se do hry mohla přidat možnost chodit s hrdinou a zabíjet nepřátele sám a do toho kouzlit vaše vojáky. Myslím, že by hra poté byla více akční a celkově lepší, ale to je pouze můj názor.

Dále ve hře máte skilly, kouzla do bitev nebo třeba upgrady pro více staminy, kterou mimochodem čerpáte v kampani a sama se po určité době doplní. Každá bitva stojí manu a pokud se dostanete na nulu, nemůžete hrát, dokud se zase neobnoví. Online bitvy pak mají samostatnou staminu. Případně vylepšení pro více energie v bitvách nebo třeba team power, která vám zvýší počet hvězd k použití na tvobu svého týmu. Například když máte maximální team power na 5 hvězd, znamená to, že můžete mít třeba jednu postavu se 2 hvězdami a tři postavy po 1 hvězdičce. Pokud budete moci mít 7 hvězd, můžete do týmu dát třeba dvě postavy za dvě hvězdy, které jsou už silnější a umí více věcí. Kromě jiného si můžete vybrat i bojová kouzla, takže se nemusíte bát, že byste byli omezeni pouze na jediné kouzlo lightning.

Summener´s Tale upgradeSummoner´s Tale hrdinové

SHRNUTÍ

Podle mého názoru je hra velmi povedená, a určitě stojí za zahrání. Nabízí jak pěknou grafiku, tak hudbu. Snad by jen mohl být pestřejší příběh, jelikož být pouhý vesničan, který brání slepice před trolly je docela slabé. Ovšem celá hra je postavená do humorného hávu, takže ve své podstatě žádnou rytířskou story čekat ani nemůžete :-). Úrovní je zde opravdu dost a další budou přibývat, takže o zábavu na desítky hodin je postaráno. Pokud hrajete v jednom kuse, může hra omrzet díky opakujícímu se stylu bitev, které jsou na každé úrovni stejné. Mění se pouze prostředí, které ale i tak vypadá mnohdy identicky, že vám ani nepřijde, že se již nacházíte někde jinde.

Plánované vydání hry pro iOS a Android je 26.5.2016, takže nezbývá než čekat a sledovat nové updaty. Zrovna dnes se objevila nová verze, ale už jsem neměl čas se podívat na všechny novinky.

Hra je celá v angličtině a češtiny bychom se zatím dočkat neměli. Což by mohl být menší problém pro ty z vás, kteří angličtinu neovládají. Nicméně hra je jednoduchá na pochopení a pokud hru stáhnete třeba i pro vaše děti, neměl by být velký problém se potřebná slovíčka naučit.

Summoner´s Tale postupSummoner´s Tale bitva

Pokud to shrnu, hra je již nyní v betě dobře vyladěná. Možná bych přidal více map. Na druhou stranu je zbytečné přidávat do hry takové prvky, když už teď má hra po instalaci více jak 580 MB. Samozřejmě pokud se hra stane lepší, tak pár MB navíc rozhodně nemůže vadit. Za mě hra dostává hodnocení 7/10, ale nezapomeňte, že jde stále o betu a ne o plnou verzi. Proto můžete čekat, že plno věcí se ještě zlepší a 8/10 by neměl být problém získat. Hratelnost je již nyní výborná a má dobře našlápnuto snad i mezi top hry na mobilech. A jelikož je vytvářená českým studiem, přejme hře jen to nejlepší. Dobrých a úspěšných českých vývojářů není nikdo dost :-).

SCORE: 7/10

- 0 - 0