Home » Articles » Reviews » PC Reviews » Guardians of Orion – Recenze

Guardians of Orion – Recenze

Máte rádi střílečky z ptačí perspektivy? Jste milovníky Halo a Jurského Parku? Pak tu máme něco přesně pro Vás. Guardians of Orion je střílečkou s pohledem z vrchu s jednoduchým konceptem, minimální předskriptovanou náplní, bez příběhu a čtyřmi mapami, které se opakují stále dokola. Čím tedy Guardians of Orion je? Určitě instantní porcí akce a zábavy pro Vás a další tři kamarády.

GOO pochází z dílen společnosti Trek Industries, která má za sebou už 3 tituly. Všechny jsou si dost podobné a jsou ukázkou jakési evoluce jednoho titulu.

• ORION: DINO BEATDOWN 2012

• ORION: DINO HORDE 2013

• ORION: PRELUDE 2014

• GUARDIANS OF ORION 2015

Všechny tři předchozí díly byly střílečky z první osoby. Co donutilo vývojáře tento koncept změnit primárně pro pohled shora je ve hvězdách. Mám ale takové tušení, že tomu dopomohl stále silnější MOBA trend, který se začíná stále více promítat do nových kooperativních online her.

Použití štítu

Snadná kořist

O čem hra je?

Základem hry je bránění se ve skupince čtyř hráčů před vlnami agresivních prehistorických predátorů a robotů, jež nahodile přicházejí či přilétají ze všech možných stran. V survival módu je Vaším úkolem bránit těžební vozidlo. To doprovázíte po mapě mezi jednotlivými těžebními místy, kde se vždy vozidlo zastaví a vy musíte čelit několika vlnám útoku krvežíznivých ještěrů. V prvním kole se na vás sbíhají jen drobné ještěrky, které postupem několika přežitých nájezdů změní své proporce až na T-rexe a Ankylosaura a zde hra začíná být opravdu výzvou a závodem o čas mezi popadáním Vašeho týmu, respawnem a schopností včas zpět doběhnout k vozidlu a opravit ho. Hra končí v případě, že je Vaše vozidlo zničeno a vy ho nestihnete opravit, nebo že se Vám podaří ubránit se před všemi dvaceti vlnami útoků.

Výhodou kooperace týmu je možnost léčit se, zvedat padlé hráče (hráči buď zemřou úplně, nebo jen leží raněni na zemi a po určitou dobu je ještě možnost je postavit na nohy).

Druhová různorodost

Fatality animace

Volba charakteru

Co se týče hratelných charakterů, tak dostupné jsou prozatím čtyři povolání a to Recon, Tech, Support a Assault. Co jednotlivá povolání dělají si asi zkušený hrác velice rychle dokreslí sám, v podstatě je to velice podobné jako v každé jiné akční hře. Rozdíl mezi rychlejším a obratnějším vojákem a tím, který si místo toho dokáže na zem vyplivnout obrannou věžičku asi není nutné rozebírat. Nicméně výhoda alespoň těchto pár povolání je v současné chvíli určitě i ta, že kooperace je zaměřena na čtyři hráče a vy máte možnost mít v týmu všechny typy. Nebyla by to moderní hra, kdyby se v ní alespoň z části neobjevily RP prvky. Za nekonečné zabíjení monster získáváte zkušenostní body, které Vám při každém získání nové úrovně charakteru dají jeden skill bod a ten můžete libovolně přiřadit jakémukoliv vylepšení. Body jsou rozdělovány do třech stromů a to charakter, zbraně a různé. Váš build pak klasicky ovlivní to, jakým způsobem se budete hrou prokousávat. Takovým drobným rozdílem od většiny podobných "skill tree" systémů je to, že s každou novou úrovní dostanete sice jeden bod, ale jeden bod pro každý strom, tedy celkem tři body. Tímto způsobem je zde progres vyrovnaný a nemusíte moc přemýšlet nad tím, jestli Váš charakter spíše víc vydrží, nebo z něho bude beast hunter a strašný zabiják. V současné době je ve hře maximální úroveň 30, ale vývojáři do budoucna slibují jak posun až na číslo 50, tak také plno nových skillů, povolání a s rostoucí ničivou silou týmu také plno nových predátorů. Dnes tento potravní řetězec končí T-Rexem, který je zde brán jako nejvyšší Boss.

První zkušenosti s novou kamerou

Obranná věžička je Techova speciální schopnost

Připojení se do hry

Do hry se jednoduše dostanete založením hry a potom počkáte, až se k Vám někdo připojí, nebo si přes game browser najdete již založenou hru, do které se můžete jako například v Left 4 dead připojit i klidně 5 minut před koncem. Zde je však jedno drobné mínus. Počet aktivních hráčů není nijak extra početný a kolikrát se Vám může stát, že ze 4 založených her není ani jedna volná a Vám nezbývá než založit si svou vlastní. Často ale netrvá dlouho a někdo se k Vám připojí. K dispozici jsou 4 mapy, 3 obížnosti, módy survival a slaughter a možnost přepnout noc a den.

Zpracování

Po technické stránce hra na dnešní dobu není žádný zázrak, na druhou stranu zpracování neurazí. Zvlášť za předpokladu, že hrajete pouze s pohledem shora a vidíte drobné postavičky a nemáte moc času zkoumat kvalitu jejich zpracování. Celkem bych si dokázal u takové hry představit více zničitelné prostředí. To je však omezeno pouze na zničení drobných skalek. Nicméně monstra padají za pomocí ragdollu, díky čemuž se k Vašim nohám efektně dokutálí mrtvoly nepřátel. Při nastavení všeho na maximum jsem neměl s ničím problémy kromě toho, že jsem musel mít stále zapnutý Vsync, bez něhož se obraz divně trhal, při pohybu kamerou nepříjemně řádkoval a až s Vsync byl obraz přirozeně plynulý (moje konfigurace: Intel Core i5-6600 Skylake, 16GB DDR4, Nvidia GTX-970 4G, nicméně doporučená jsou 4 jádra, 4GB RAM a 1GB grafická karta zvládající DX 9.0c). Začátkem ledna byla do hry navíc přidána možnost přepnout do pohledu z třetí osoby. Musím říct, že i přes úpadek přehlednosti a orientace tak minimálně o polovinu, a přestože v tomto pohledu jako drobný handicap ze lepší míření pocítíte rozptyl zbraní, více jsem si hru užil. Pohled shora nenahradí ten pocit, když se proti Vám žene vyprovokovaný T-Rex. Jako další plus beru také nativní podporu gamepadů. Zvuková stránka hry je na stejné úrovni jako zpracování hry obecně. Celkový audiovizuální pocit umocňuje příjemně zvolený soundtrack. U her takového typu ale spíše předpokládám, že hráči hudbu často vypnou a na pozadí pustí své oblíbené skladby. Občas jsem se setkal s nějakým tím bugem. Jednou jsem například díky zaseknutí harvesteru o roh skály nemohl dokončit kolo a také se mi stalo, že se mi zasekla postavička nebo dinosaurus. Nic však nebránilo si hru dál užívat.

Takhle vypadají parťáci zblízka

Světelné efekty a okřídlení nepřátelé

Shrnutí

Mám na hru vpravdě dost rozpačitý názor. Na jednu stranu jsem se při hraní pobavil, na druhou stranu mi pokaždé zábava vydržela tak na dvě, maximálně tři hry. Dovedu si tento kousek představit jako takovou zálohu, když s partou kamarádů nevíte coby, nebo když prostě sedíte o půlnoci u PC, ještě se Vám nechce jít spát, ale na rozjíždění raidu v nějaké MMO už to není. Za 20 Eur dostanete instantní zábavu, kterou si navíc můžete vychutnat kdykoliv a bez dlouhých prostojů. Když hru seženete ve slevě za pár korun a nebude tedy problém vybavit s ní třeba celou vaši partu, určitě nebudete litovat. Zda se ale koupě vyplatí za plnou cenu? To ukáže až čas a především, jak se s dodatečným vývojem poperou vývojáři a jak naplní své sliby. Zrovna 8. ledna vyšla aktualizace umožňující hrát i z pohledu třetí osoby, což zase hře dává zcela nový rozměr a v podstatě a zřejmě na žádosti fanoušků, se dostává lehce do podoby zpracování předchozích dílů. Oni se i sami vývojáři chlubí tím, že poslouchají názory fanoušků a svědčí o tom i nedávný příspěvek na steam fórech s nadpisem: "What do YOU want added the most?".

Nebudu Vám nic nalhávat, jak už je tomu dnes zvykem, s koupí hry si platíte vstup do placené open bety. Hra je ve stádiu předběžného přístupu a vývojáře ještě čeká hodně práce. Na druhou stranu podobné tituly nemají na trhu až zase tak silnou konkurenci a co jsem shledal i historicky z jiných titulů společnosti, na podporu se můžete spolehnout. Jestli jste z recenze shledali, že je hra právě pro Vás, zajisté neuděláte chybu. Rozhodnutí nechám na každém z Vás.

Rozdělení skill pontů

Obsáhlé možnosti získávání achievementů

Pro zajímavost, dinosauři na kterých se pracuje:

Diploducus (World Ambiance – Near Open) Brachiosaurus (World Ambiance – Near Open) Lambeosaurus (World Ambiance – Near Water)Parasaurlophus (World Ambiance)Iguanadon (World Ambiance)Kritosaurus (World Ambiance)Gallimimus (Food Source)Sinornithosaurus (Food Source – Aggressive)Stygimoloch (Food Source – Aggressive)Pachycephalosaurus (Food Source – Aggressive)Carnotaurus (Medium Boss)Allosaurus (Medium Boss)Centrosaurus (Radial)Deinosuchus (Heavy Boss)Spinosaurus (Heavy Boss)Giganotosaurus (Heavy Boss)Carcharodontosaurus (Heavy Boss)Majungasaurus (Heavy Boss) Therizinosaurus (Heavy Boss)Megalodon (Water-based modular)Plesiosaur (Water-based modular)Insect additions (World Ambiance)

Jelikož je hra stále ve vývoji a teprve čas ukáže, je těžké vyslovit finální verdikt. Kdyby hra v této podobě vyšla jako plná, zasloužila by si o bod menší hodnocení. Uvidíme jak bude hra vypadat ve finální verzi. V současnosti je tu velká šance, že se vše povede a to aktuálně zvyšuje celkový dojem ze hry :-).

7
Good